Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Miejsko-Gminna Biblioteka

Publiczna w Glinojecku

Nowości

Zaprzyjaźnione

glinojeck 
 gok
 glinojeck info
 fb-art

logo BN 120

logo instytut 120

BP 120

logo MKWCZ 120

legimi 120

logo BW 120

 

Rady na odpady

DSC01181mini odpadyDnia 11.04.2018 roku w sali szkolnej, Punktu Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Ościsłowie odbyła się lekcja biblioteczna Rady na odpady. W zajęciach udział wzięło 14 przedszkolaków wraz z paniami Martą Perczyńską i Dominiką Jasińską.

Co to są odpady? Co robimy z odpadami? Od zadania tych pytań rozpoczęły się nasze zajęcia, których celem było poszerzenie wiedzy na temat segregacji odpadów i recyklingu wśród przedszkolaków. Na początku dzieci obejrzały bajkę edukacyjną „Rady na odpady". Następnie rozmawialiśmy o segregowaniu odpadów, czyli co i gdzie należy wrzucać. Przedszkolaki doskonale wiedzą już, że odpady plastikowe wrzucamy do żółtych, papier do niebieskich a szkło do zielonych pojemników. Wyróżniamy również pojemniki czerwone do metalu i brązowe do odpadów zielonych. Wyjaśnialiśmy też pojęcie elektrośmieci i odpadów wielogabarytowych. Mówiliśmy też o ponownym wykorzystaniu surowców wtórnych, czyli recyklingu jako przykład podaliśmy ponowne wykorzystanie papieru, czyli makulatury. Część lekcji poświęciliśmy ekologii, sposobach dbania o środowisko i oszczędzania energii elektrycznej i wody w naszych domach.
Następnym punktem naszych zajęć była zabawa ruchowa z gazetą w czasie której dzieci naśladowały: wiatr- dmuchanie na gazetę, pada deszcz- stukanie w gazetę, parasol- chowanie się pod gazetą-parasolem, kałuża- przeskakiwanie między rozłożonymi gazetami, taniec na gazecie a na końcu przedszkolaki zrobiły gazetowe kulki i trafiały nimi do celu. Po zabawie wyszliśmy na zewnątrz do pojemników gdzie przedszkolaki miały za zadanie posegregować zgromadzone śmieci i umieścić je w odpowiednich pojemnikach. Po powrocie do sali w ramach utrwalenia wiadomości dzieci obejrzały bajkę edukacyjną „Ekologiczny dom".
Na koniec każde dziecko otrzymało Dyplom za poznanie zasad segregowania odpadów.