W dniach 12, 15, 18 i 21 czerwca 2018 roku w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Glinojecku odbyły się zajęcia edukacyjne w ramach projektu Misja Programowanie w krórym biblioteka publiczna bierze udział. W zajęciach uczestniczyli uczniowie z klas: I a, II a, III a, III b, III d oraz III e, wraz z opiekunami grup biorącymi udział w projekcie, ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Glinojecku.
Czy łatwo programować? Jak tworzyć własne gry? Na te pytania uczniowie mogli znaleźć odpowiedzi w trakcie zajęć. Po przywitaniu i zapoznaniu się z poziomem wiedzy uczniów dotyczącego programowania zaczęliśmy od zabawy ruchowej polegającej na wykonywaniu i powtarzaniu poleceń tak jak w programowaniu. Po zabawie uczniowie zostali podzieleni na trzyosobowe zespoły. Każda grypa otrzymała zestaw kart z instrukcjami do sterowania, karty z gry Cody Roby, karty z planszą i obiektami oraz konstrukcjami programistycznymi do wykorzystania w grze. Po omówieniu wszystkich instrukcji i warunków potrzebnych do stworzenia gier uczniowie przystąpili do pracy. Trzecioklasiści musieli zbudować planszę i wymyślić zasady gry. Po czym każda grupa omawiała swoje gry, które były bardzo ciekawe na przykład „Ananaski" czy „Kot poszukiwacz skarbów", „Zbieranie pieniędzy", „ Morscy poszukiwacze skarbu", „Dziewczynka, która przygarnęła zwierzęta", „Szalone owoce". Najciekawsze gry uczniowie rozwiązywali na specjalnej macie za pomącą robota Photona. Młodsza grupa miała natomiast okazję bliżej zapoznać się z biblioteką.