Na początku sierpnia pracownicy Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Glinojecku, przygotowali drugą edycję wakacyjnych wydarzeń kulturalnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych pod hasłem „Wakacje z Biblioteką Publiczną".
W piątkowe popołudnie 1 sierpnia odbyły się obchody 75 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Jakże ważnej daty dla nas. Oddaliśmy hołd tym, którzy walczyli o wolność Stolicy i Ojczyzny. W przedstawienie wspomnień osób, które przeżyły powstanie, zaangażowali się Pani Zofia Kamińska – radna kadencji 2014/2018, Pan Jan Gadomski – strażak, wieloletni Prezes OSP w Glinojecku i pracownicy biblioteki. Pan Artur Wiśniewski – lokalny działacz kulturalny, autor aplikacji „Miejscowy Patriota" wygłosił komentarz odnośnie powstania, przybliżając nam jakże bolesną historię mieszkańców ówczesnej Warszawy oraz traumatyczne losy miasta. Następnie odbył się wzruszający mini koncert piosenki patriotycznej w wykonaniu duetu Pani Ewy Mieszkowskiej i Pana Andrzeja Ładowskiego – glinojeckich solistów i instrumentalistów, przeplatany wierszami recytowanymi przez harcerzy. To wyjątkowe, historyczne wydarzenie uczciło z nami wielu glinojecczan: przedstawiciele władz gminy, harcerze, strażacy i mieszkańcy. W drugiej części spotkania został wyświetlony film "Miasto 44".
Dziękujemy Państwu, że byliście z nami, że nie zawiódł patriotyczny duch wolnej Polski! Podsumuję słowami Pana A. Wiśniewskiego „Cześć i Chwała Bohaterom!"
Z akcją majowo-czerwcowych „Poczytajek", Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Glinojecku w dniach 23, 24, 28 maja oraz 11 czerwca odwiedziła szkoły w Woli Młockiej i w Malużynie.
Dzieci pełne zainteresowania i ciekawości wysłuchały znanych bajek i legend: „Bajki o Czerwonym Kapturku", „Rower Walentynki", „Legendy o Smoku Wawelskim" oraz „Legendy o Skarbniku". Uczestnikom bardzo spodobała się technika opowiadania bajek za pomocą teatrzyku kamishibai. Dzieci chętnie włączały się do dyskusji i odpowiadały na pytania. Największą uwagę skupiały motywy przewodnie historii tj.: odwaga, uczciwość, przygoda i asertywność.
Drodzy pedagodzy i uczniowie, dziękuję Wam za owocnie i bardzo miło spędzony czas. Życzę udanych wakacji, obfitujących w niezapomniane przygody, odpoczynek i radość.
W dniach 30 i 31 maja 2019 r. po raz siódmy odbył się gminny konkurs „Mistrz Pięknego Czytania 2019" organizowany wspólnie przez lokalne biblioteki: Miejsko – Gminną Bibliotekę Publiczną w Glinojecku, Szkolną Bibliotekę w Glinojecku oraz Szkolną Bibliotekę w Ościsłowie. Czy łatwo zostać Mistrzem w czytaniu? Z takim wyzwaniem zmierzyli się uczniowie klas I – VIII szkół podstawowych oraz III klas gimnazjum z terenu Gminy Glinojeck. Uczestnicy byli podzieleni na pięć kategorii wiekowych. Po raz pierwszy zaprezentowały swoje umiejętności czytelnicze dzieci z klas I, następnie kolejno wystąpiły klasy II – III, klasy IV – V, klasy VI – VII oraz VIII SP i III Gimnazjum. Każdy z uczestników przedstawił interpretację wylosowanego przez siebie fragmentu lektury. W tym roku uczniowie mieli okazję sprawdzić się w nowelach polskich od romantyzmu po dwudziestolecie międzywojenne, które Para Prezydencka wybrała na tegoroczną edycję Narodowego Czytania. Były to następujące lektury: „Dobra pani" Elizy Orzeszkowej, „Dym" Marii Konopnickiej, „Katarynka" Bolesława Prusa, „Mój ojciec wstępuje do strażaków (ze zbioru Sanatorium pod Klepsydrą) Bruna Schulza, „Rozdziobią nas kruki, wrony..." Stefana Żeromskiego, „Sachem" Henryka Sienkiewicza, „Orka" Władysława Stanisława Reymonta, „Sawa" (z cyklu: Pamiątki Soplicy) Henryka Rzewuskiego. Najmłodsi uczestnicy zaprezentowali literaturę wybraną przez organizatorów konkursu tj. „O Wróbelku Elemelku", Hanny Łochockiej, „Plastusiowy pamiętnik" Marii Kownackiej, „Bajki" Charlesa Perraulta, „Kajtkowe przygody" Marii Kownackiej.
Konkurs od lat cieszy się dużą popularnością, w tym roku rywalizowało w nim łącznie 71 uczniów ze Szkół Podstawowych w Glinojecku, Ościsłowa, Woli Młockiej i Malużyna. Celem konkursu było propagowanie kultury czytelniczej, podniesienie poziomu czytelnictwa, popularyzację dorobku pisarzy, rozbudzenie wrażliwości na piękno literatury polskiej, doskonalenie umiejętności pięknego czytania.